Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra temasları kapsamında Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum'un da katıldığı görüşmede küresel iklim kriziyle mücadele, gelişmekte olan ülkeler için adil enerji dönüşümü ve sürdürülebilirlik alanında atılması gereken somut adımlar ele alındı.
Bayraktar, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, görüşmede Türkiye'nin enerji politikaları ve uzun vadeli hedeflerine ilişkin kapsamlı değerlendirmelerde bulunduklarını belirtti. Türkiye'nin "Enerjide Tam Bağımsız Türkiye" vizyonunu aktardıklarını ifade eden Bayraktar, yenilenebilir enerji kurulu gücünde ulaşılan seviyeyi ve bu kapasitenin 2035 yılına kadar üç katına çıkarılması hedefini Guterres ile paylaştıklarını söyledi.

Görüşmede enerji verimliliği yatırımları ve düşük karbonlu kalkınma politikaları da öne çıkan başlıklar arasında yer aldı. Bayraktar, enerji arz güvenliğinin çevre politikalarıyla birlikte ele alınmasının sürdürülebilir bir gelecek için kritik önem taşıdığına dikkat çekti.
Türkiye'nin 2053 Net Sıfır Emisyon ve yeşil kalkınma hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sürdürdüğünü vurgulayan Bayraktar, ülkenin COP31 Dönem Başkanlığı vizyonu kapsamında da uluslararası iş birliğini güçlendirmeyi hedeflediğini belirtti.
Bayraktar, enerji arz güvenliği ile iklim politikalarının birbirini tamamlayan iki temel unsur olduğunu ifade ederek, daha temiz ve sürdürülebilir bir gelecek için yatırımların ve uluslararası diyaloğun kararlılıkla sürdürüleceğini kaydetti.
Kaynak: AA






