Microsoft, 2020 yılında açıkladığı çevresel hedeflerinden birini beklenenden çok daha erken tamamladı. Şirket, su kaynakları üzerindeki etkisini azaltmayı amaçlayan "su pozitif" programı kapsamında artık küresel operasyonlarında tükettiğinden daha fazla suyu doğaya kazandırdığını duyurdu. Böylece 2030 için belirlenen hedefe beş yıl önceden ulaşılmış oldu.

Su pozitif yaklaşımı, şirketlerin yalnızca su tüketimini azaltmasını değil, aynı zamanda özellikle su stresi yaşayan havzalarda yürüttükleri restorasyon ve yenileme projeleriyle kullandıklarından daha fazla suyun ekosisteme geri kazandırılmasını ifade ediyor. Microsoft bu kapsamda sulak alan restorasyonları, yağmur suyu toplama sistemleri, su geri kazanım teknolojileri ve yerel su projelerine yaptığı yatırımlarla ilerleme sağladı. Şirket, özellikle veri merkezlerinde su tüketimini azaltacak yeni soğutma teknolojilerine yatırım yaparken, faaliyet gösterdiği yüksek su stresi altındaki havzalarda suyun korunmasına yönelik projeleri de hızlandırdı. Microsoft, su yönetiminin yapay zekâ ve bulut bilişim altyapılarının büyümesiyle birlikte teknoloji sektörünün en kritik sürdürülebilirlik başlıklarından biri haline geldiğine dikkat çekiyor.
Microsoft'un çevresel hedefleri yalnızca su yönetimiyle sınırlı değil. Şirket kısa süre önce küresel elektrik tüketiminin tamamını yenilenebilir enerjiyle eşleştirme hedefini de tamamladığını açıklarken, 2030 yılına kadar karbon negatif ve sıfır atık olma hedefleri doğrultusunda çalışmalarını sürdürüyor.






