Cop29’da Türkiye’den Sürdürülebilirlik ve Dijitalleşme Mesajı

19 Kasım 2024 | Teknoloji ve İnovasyon | 0 yorum

Türkiye, COP29'da yeşil dönüşümde öncü. Ulaştırma ve altyapı alanındaki dijitalleşme ve sürdürülebilirlik hedeflerini dünyayla paylaşıyor.

Türkiye, Bakü’de düzenlenecek COP29 kapsamında dijitalleşme ve sürdürülebilirlik temalı toplantılarda, ulaştırma ve altyapı alanındaki yeşil dönüşüm hedeflerini ve uluslararası iş birliği vizyonunu paylaşacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin dijitalleşme ve sürdürülebilirlik alanındaki hedeflerini paylaşmak üzere 2024 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Konferansı’na (COP29) katılmak üzere Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunacak.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu

Bakan Uraloğlu, 20 Kasım’da düzenlenecek olan “Sürdürülebilir ve Dijital Orta Koridor ve Ötesi” başlıklı Bakanlar Yuvarlak Masa Toplantısı ve “Şehirlerde Ulaşım ve Altyapı” konulu Üst Düzey Yuvarlak Masa Toplantısı’na katılacak. Konferans kapsamında gerçekleştirilecek toplantılarla Türkiye’nin ulaşım ve altyapı alanlarındaki dijitalleşme ve sürdürülebilirlik stratejileri dünya sahnesine taşınacak.

Bakan Uraloğlu, COP29’un şehir içi ulaşım ve altyapı projelerindeki dönüşüm için bir dönüm noktası olacağını belirterek, “Elektrikli araç altyapılarından doğa temelli çözümlere, akıllı ulaşım sistemlerinden karbon emisyonlarını azaltmaya kadar geniş bir yelpazede yeni iş birlikleri gündeme gelecek. Daha yaşanabilir şehirler ve yeşil bir dünya için şehir içi ulaşımda dönüşüm kaçınılmaz” dedi.

Ulaşım koridorlarının dijitalleşmesi için uluslararası iş birliği

Bakan Uraloğlu, sürdürülebilir ve dijital Orta Koridor’un gelişimi için küresel iş birliğinin önemine dikkat çekti. Dijitalleşmiş ulaşım koridorlarının, küresel transit ağları üzerinden karbon emisyonlarını azaltarak sürdürülebilir kalkınmayı destekleyeceğini vurgulayan Uraloğlu, ülkeler arası yakın iş birliğinin bu süreçte kritik bir rol oynadığını ifade etti.

Bölgesel iş birlikleri ile verimlilik artacak

Orta Koridor üzerinde sürdürülebilirlik ve dijitalleşmenin ilerletilmesine yönelik mevcut çalışmalar ve gelecekteki girişimler hakkında bilgi verecek olan Bakan Uraloğlu, bölgesel iş birliğinin artırılmasıyla sınır geçiş süreçlerinin iyileştirilerek verimliliğin artırılacağını belirtti.

Bakanlar ve uluslararası kuruluşlar katılacak

Azerbaycan’ın ev sahipliğinde gerçekleştirilecek toplantılara Türkiye’nin yanı sıra Almanya, Amerika, İngiltere, İtalya, Kanada, Kazakistan gibi ülkelerden bakanlar düzeyinde katılım sağlanacak. Ayrıca, Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu (UNECE), Asya-Pasifik Ekonomik ve Sosyal Komisyonu (ESCAP) ve Uluslararası Ulaştırma Forumu (ITF) gibi uluslararası kuruluşların temsilcileri ile Asya Kalkınma Bankası ve Dünya Bankası gibi finansal kuruluşlar da toplantılarda yer alacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR...

Enerjisa Dağıtım Şirketleri Araç Filosu

Enerjisa Dağıtım Şirketleri Araç Filosunu Yeniledi

FedEx, SAF satın alımı.

FedEx’ten Yeşil Uçuşa 3 Milyon Galonluk Adım

Neova Sigorta CIO’su Aslıhan Çandır

En İyi Maliyet Tasarrufu Neova Sigorta’da

ASKAYNAK INVERTER 405 ULTRA CEL®

Lincoln Electric Türkiye’den Yeni Kaynak Makinesi

Avrupa Birliği

Avrupa Birliği, 2040 İklim Hedefinde Kararlı Görünüyor Ama…

Sürdürülebilir Tatil

Turizmde Yeşil Dönüşüm: Karbon Nötr Konaklama